Når lokalpolitiet trumfer tv-stationen på de sociale medier

Nu var der ikke tale om direkte konkurrence på nogen måde, men jeg mødte bare begge disse eksempler næsten samtidig. En Facebook-bekendt linkede til Huddinge Politis Facebook-side. Og jeg må sige, at jeg er næsegrus i beundring over deres elegante håndtering af meget følsomt stof.

Samtidig dukkede morsomme historier op om TV2 Zulus elendige håndtering af “Titanic Awards” – i daglig tale vist kaldet #Gaffaprisen – på de sociale medier. Christiane Vejlø har redegjort for forløbet her, men helt basalt, så var de bare ikke tilstede og bemærkede derfor ikke Twitterstormen.

Og jeg småfniser ved mig selv over, at den generelle opfattelse er, at det er de hippe og smarte, der er på de sociale medier, og bonder*vene der sakker bagud. Vi kan vel hurtigt enes om, at  Huddinge Polisen ikke falder først for, når talen falder på hipstere, men at folkene på Zulu da fremstår som svært fremme i skoene. Men vi er flyttet ind i Omvendtstrup, og det er skattevæsnet (@skattefar), politiet og SAS, der rykker på de sociale medier, mens fx TV2, Politiken og Zentropa er røget fuldstændig bag af dansen.

Jeg ved ikke med jer, men jeg synes, det er herligt!

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.