Altså, man skulle tro, at fup-kampagner på Facebook ville blive mere og mere raffinerede, efterhånden som folk finder ud af, at de ikke skal klikke på hvad som helst. Men det gør folk åbenbart ikke, for der er næsten ikke nogen snydekampagne, der er for dum til at folk klikker på den.
Se nu denne her, der kan opsummeres således: Først keder du dig nok til at deltage i noget gådehalløjsa, hvor du skal skifte dit profilbillede til en giraf (eller en zebra), hvis du ikke kan besvare gåden. Dernæst skifter du faktisk dit profilbillede, fordi du ikke kan svare på den tåbelige gåde. Hvorefter du så tror på, at nogen har inficeret alle giraf-billeder i Google Images med en virus. Jamen altså!
Tag jer nu sammen, folks, og tænk før i klikker og før I deltager i/deler konkurrencer m.m. på Facebook (og andre steder). Og lær lige jeres børn det ved samme lejlighed. Tak.
NB: Jeg ved godt, at sådan noget som det her er harmløst. Men det øger ikke ligefrem forståelsen af, hvad der rent faktisk ER farligt og KAN give virus/føre til phishing, etc.