Pyha, Sommersko

Opdatering af nedenstående post. Den 29/12 fik jeg denne e-mail fra Sommersko. Bortset fra den noget forvirrende skrive-stil, er den jo rørende i al sin omsorg for min person og bestræbelserne på at beholde mig som kunde…

Og nå ja, Sommersko har slettet link til denne blogpost fra deres Facebook. Tja.

Kære Nene
Jeg beklager meget med påklagelige oplevelse! Dette er straks bragt videre til de ansatte.
Der er taget fat både i tjenere og kokke så der kan blive rettet op på denne fejl!
Med venlig hilsen Lene Grogaard
Koordinator og PA for Bahram Sari Beliverdi

Sari Holding 
33 32 27 27

Sariholding holder juleferie
den 22-27 december
Glædelig jul og godt nytår

Oprindelig blogpost:

For et par dage siden havde jeg en trist oplevelse. I stedet for at springe direkte på de sociale medier, valgte jeg – som det ordentlige og høflige menneske I jo alle ved, jeg er – at skrive en e-mail til Sommersko. Den kan læses herunder.

Denne mail er rettet til Sommerskos ledelse/ejere:

I dag havde jeg en meget uheldig oplevelse, da jeg havde inviteret min søn og svigerdatter på brunch. Jeg skal lige sige, at jeg har kontor i gaden og meget ofte kommer på Sommersko. I reglen blot for at købe en gadekaffe, men også for at holde møder og spise med veninder. Jeg får i reglen sød og venlig betjening. 
I dag bestilte vi en almindelig brunch og en vegetarbrunch. Selvom der var travlt, kom vores mad ganske hurtigt. Vegetarbrunchen var imidlertid dekoreret med et stykke bacon, hvilket jo kunne betyde, at heller ikke resten var helt kødfrit. Da jeg – venligt – gjorde betjeningen opmærksom på det, sagde hun bare “Nå” og gik igen… Men hvad der var meget værre – min svigerdatter syntes smørret smagte mærkeligt, og det havde hun så sandelig ret i. Smørret i den pakke, hun havde åbnet, var overordentligt ildelugtende, ikke harskt, men surt. Min søns smørpakke var i orden. Vi åbnede derefter de resterende pakker og fandt tre, der var sure og 4-5 der ikke var. 
Det gjorde jeg pigen ved kassen opmærksom på, og hun kunne vist godt se, at det ikke var så smart. Men vi fik da hverken undskyldning eller nedslag i prisen.
Der står 20/12 2011, 12:42, bord 5, betjent af Karina, kr. 378 kr. på regningen.
Jeg ser frem til at høre fra jer og håber at min mail vil få jer til at tage jeres instruktion af de ansatte op til revision. 
Det var da høfligt, ikke? Som den kvikke læser nok har gættet, har Sommersko ikke ulejliget sig med at svare… Og hvorfor skriver jeg så dette og poster det på Facebook og Twitter? Det gør jeg, fordi alle her i Kronprinsen, hvor jeg har kontor, har en tilsvarende historie. Og det på trods af, at vi nærmest er naboer og ville være flittige besøgende hos Sommersko, hvis man kunne forvente en bare nogenlunde ordentlig oplevelse.
Det er sørgeligt, at Københavns ældste café, fra hvilken jeg har mange skønne minder, skal blive reduceret til en turistfælde, hvor ingen lokale gider komme.
Og så håber jeg ellers, at læserne får en dejlig juletid uden juletraumer.
Share

5 tanker om “Pyha, Sommersko”

  1. Du har jo nok ret @Jesper, men man skulle jo tro, at der var en bestyrer eller noget…

    Nej, @dynepusher, jeg mener ikke, det er “hvad man kan forvente”. Der er jo en grund til, at stedet har overlevet siden 1977! Men sådan som den har været drevet de senere år kan det ikke fortsætte i længden. Selv turisterne kan jo finde andre græsgange.

  2. Jeg ved ikke om den café lider en stille død. Det er jo den ældste i byen (1976). Jeg har ikke været der i meget lang tid, og jeg har da heller ikke det store behov for at tage derind igen, efter at have læst dit indlæg. Faktisk er jeg i dette øjeblik på vej ud og spise frokost med nogle venner fra provinsen, men jeg tror ikke det bliver på Sommersko.

    P.S. Skræmmende dårlig formulering i den mail de har sendt…

  3. Een ting er tilsyneladende at læse, en anden ting er at forstå… Kan tvivle på at PA Lene Grogaard klarer det sidste…
    – i hvert tilfælde ikke at forstå konsekvenserne af hendes handling..

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.